Minust...

Lisaks antud blogile kirjutan(ud) filmidest järgnevatesse väljaannetesse: Postimees, Sirp, Müürileht, Maaleht, teater. muusika. kino., Reaktor. Kuulun ühtlasi pühapäeviti kell 17:00 Raadio2 eetris oleva filmiteemalise "Kinovärgiga mandariini" saatejuhtide hulka ning puhun neljapäeviti filmijuttu Raadio2 saates "Agenda" (u kell 14:20). Ära karda kirjutada-joonistada, kui on küsimusi või mõtteid.

esmaspäev, 30. september 2013

"Come Out and Play" (2012)

Teadnuks ma, et "Come Out and Play" näol on tegemist Hispaania kultusfilmi "Who Can Kill a Child?" ("¿Quién puede matar a un niño?") uusversiooniga, oleks ma selle ilmselt puutumata jätnud, aga kuidas ma saanukski teada, kui nähtavasti tavapärastel diplomaatilistel kaalutlustel otsustati filmile teine pealkiri lajatada... vähemalt ma pakun, et keegi leidis "Who Can Kill a Child?" olevat liiga eemalepeletav nimi - mis sest, et see on põhiline küsimus, mida film (ja ka üks selle tegelastest) esitab.

1976. aasta versiooni ma alles hiljuti vaatasin ja kuna minu jaoks oli see lihtsalt enam-vähem hea, pole mul pseudonüümi 'Makinov' taha varjuva mehikese tehtud remake'i kohta väga palju positiivset kosta, veel enam, et uuem variant on põhimõtteliselt varasema identne koopia ega vaevu süžeesse mingeid radikaalseid uuendusi sisse viima. Aga eks "Come Out and Play" ole ka selgelt mõeldud neile, kellele lugu võõras on (enamik, sest "Who Can Kill a Child?" ei ole just teab mis tähtis klassik) ja tegu polegi otseselt halvasti tehtud uusversiooniga - lihtsalt selle tarvilikkus on küsitav.

Film omab küll teatavat esteetilist väärtust ega ületa meeldival kombel hea maitse piire (mis võib kergesti juhtuda, kui teemaks on lastepoolne ja -vastane vägivald), kuid selline mannetu reprodutseerimine tundub paraja ajaraiskamisena. Kõige etemad õudusfilmide uusversioonid on ikkagi need, mis võtnud vaevaks originaali kaasajastada, täiendada või midagi sootuks teistsugust teha (Alexandre Aja omad, "The Crazies", jne). Debütant Makinov pole aga selgelt lootusetu juhtum - viimasel ajal ei teki näiteks sageli tunnet, et režissöör vähemalt tõesti mõistab muusika otstarvet atmosfääri loomisel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar