Minust...

Lisaks antud blogile kirjutan(ud) filmidest järgnevatesse väljaannetesse: Postimees, Sirp, Müürileht, Maaleht, teater. muusika. kino., Reaktor. Kuulun ühtlasi pühapäeviti kell 17:00 Raadio2 eetris oleva filmiteemalise "Kinovärgiga mandariini" saatejuhtide hulka ning puhun neljapäeviti filmijuttu Raadio2 saates "Agenda" (u kell 14:20). Ära karda kirjutada-joonistada, kui on küsimusi või mõtteid.

pühapäev, 5. jaanuar 2014

"Out of the Furnace" (2013) / "The Imposter" (2012) / "The Look of Love" (2013)

"OUT OF THE FURNACE" (2013)

Tooni poolest David Ayeri tooreid linateoseid meenutav väikelinnathriller, mille rutiinsevõitu süžeed kompenseerivad mehelikest Hollywoodi staaridest ja tunnustatud karakternäitlejatest kokku pandud uhke näitlejaskond. "Out of the Furnace'i" süda on selgelt õiges kohas, sest see ei väsi korrumpeerunud karakteritesse süvenemast, ent nende loomust ja maneeri arvestades ei tekita film eriti palju ärevust. Pikantseks muudavad selle rohkem üldine räpasus ning vägivald, mida suures osas külvab Woody Harrelsoni mängitud hull. Kena osatäitmine muuseas - eriti pärast pettumusttekitavat "Rampart'i", milles Woody nägi ilmselt võimalust särada, kuid koos filmiga pehkinud paadi kombel põhja pidi vajuma. Nagu "Natural Born Killers" ennemuiste tõestas, tulevad tal sellised rollid hästi välja. Ühekordseks vaatamiseks "Out of the Furnace" sobib, kuid näha on, et režissööri jaoks polnud täpselt selge, kas tegu peaks olema unise mood piece'i või brutaalse põnevusfilmiga, mistõttu jõudsin oma hariliku "mis õieti järele jääks, kui kõik tühine välja sõeluda" teoretiseerimisega suhteliselt nigelate järeldusteni.

"THE IMPOSTER" (2012)

Auhindadega pärjatud film prantslasest, kelle tegelikud andmed ei olnud kellelegi teada, kui noormees Hispaanias tänavalt leiti. Läbi vedamise ja isikliku osavuse õnnestus viimasel kolm aastat varem kaduma läinud Texase poisi identiteet varastada ning mitte ainult saada USA kodanikuks, vaid ka tolle pere poolt omaks võetud. Film üritab olla ehk põnevam kui lugu alust annab, ent tänu osavale režissöörile on "The Imposter" üks väheseid dokumentaalfilme, mille puhul lavastatud stseenide kasutamine ideaalselt toimib, võimaldades filmi jälgida ka reaalseid sündmusi vundamendina kasutava krimka või lausa thrillerina. Ainuüksi nii riskantse identiteediröövi õnnestumine on üllatav, kuid selles loos leidub muidki sõlmi, tänu millele saab film järjest avada uksi aina veidramatesse ruumidesse. Nagu inimrööviga seotud juhtumite puhul ikka, jäävad enim kummitama asjaolud, mille kohta tegeliku tõe siiani kahtluse alla võib seada.

"THE LOOK OF LOVE" (2013)

Biograafiline draama Paul Raymondist ei lükanud ümber mu senist arvamust, et Michael Winterbottomi filmid on keskpärasuse etalon - päris halbadeks nimetada ei raatsi, aga head need ka pole. Provokatiivsest temaatikast hoolimata ei kisu "The Look of Love" ülearu banaalseks ning on tehtud hoolega, kuid film tundub poolik. Režissöör on suunanud tähelepanu ajastu kujutamisele ja mitte sisule, nii et kui film alles lõpus ootamatult kurvaks muutub, ei mõju see väga kõigutavalt. Steve Coogan on palju skandaale tekitanud "pornoparun" Raymondina väärikas, aga viimasest kui inimesest selgepiirilist pilti ei joonistu. Filmi on siiski kena vaadata, sest aastakümneid tagasi Soho klubides ja nende omaniku elus toimunu kujutamisega on Winterbottom päris ilusti hakkama saanud, ühendades elava ajastukohase muusika, kokaiini, tüdrukud ning Londoni.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar