Minust...

Lisaks antud blogile kirjutan(ud) filmidest järgnevatesse väljaannetesse: Postimees, Sirp, Müürileht, Maaleht, teater. muusika. kino., Reaktor. Kuulun ühtlasi pühapäeviti kell 17:00 Raadio2 eetris oleva filmiteemalise "Kinovärgiga mandariini" saatejuhtide hulka ning puhun neljapäeviti filmijuttu Raadio2 saates "Agenda" (u kell 14:20). Ära karda kirjutada-joonistada, kui on küsimusi või mõtteid.

laupäev, 9. juuli 2016

Huvitavaid fakte "Locke'i" kohta DVD kommentaarist

"Locke" imetlusväärse Tom Hardyga peaosas on imepisike triumfaalne draama, mis mind siiani lummab. Kaesin filmi informatiivse DVD kommentaariga, kus stsenarist ja režissöör Steven Knight jagas erinevaid fakte selle tegemisest ning panin mõned huvitavamad kirja. "Locke", olgugi et äärmiselt minimalistlik, on iseenesest väärt näide innovaatilisest filmitegemisest. Ja pole isiklikult veel kellegi suust kuulnud, et "Locke" sitt on — ikka räägitakse, et oma kompaktsuse kohta meeletult ilus ning inimlik lugu. Kui vaadanud pole, soovitan seda ühesõnaga teha.
  • Film jälgib kogu ulatuses peategelase Ivan Locke'i elumuutvat autosõitu Birminghamist Londonisse. BMW laenas selle väntamiseks kaks autot kaheks nädalaks. IMCDb.org järgi on täpseks mudeliks BMW X5.
  • Birmingham, kust Locke teele asub, on autor Steven Knighti kodulinnaks.
  • Knight andis peategelasele perenime filosoof John Locke'i järgi.
  • Filmi vältel vestleb Locke telefoni teel lähedaste-kolleegidega. Näotuid kõrvaltegelasi kehastavad näitlejad viibisid ühe hotelli konverentsisaalis, süües küpsiseid ning juues punast veini, ja rääkisid päriselt Hardyga telefoni teel. Knight, kes viibis Hardyga, oli nendega alati ühenduses.
  • Telefonikõned (ja kõik muu) filmiti samas järjekorras, nagu meie neid näeme. Terve film võeti samamoodi üles 16 korda, nii et lõpuks oligi sellest 16 versiooni, mida montaažiruumis kasutada. Knight nimetab seda ebakonventsionaalseks ja isegi naiivseks viisiks mängufilmi teha, tõmmates parelleele teatriga.
  • Kasutati kolme kaamerat.
  • Locke on filmis külmetunud, sest Hardy oli päriselt külmetunud.
  • Locke'i autol on heategevusorganisatsioonide Lifeboats ja Help for Heroes kleepsud, sest Tom Hardy toetab neid usinalt. Nii Knight kui Hardy uskusid, et sama teeks ka nimitegelane.
  • Steven Knightilt on uuritud, miks Locke vastutab just betooni valamise eest. Kui Knight noorem oli, töötas ta ehitusel ning õppis selle käigus, et betooni saabumine on kõige dramaatilisem sündmus, sest sellega tuleb kiiremas korras tegeleda, ja paljude inimeste töökohad satuvad sel kriitilisel hetkel ohtu. Betoon on ühtlasi metafoorne, sümboliseerides Locke'i loomust.
  • Kuna peategelase BMW liikus reaalsel autoteel, puudus igasugune kontroll auto ümber toimuva üle. Üheks "õnnelikuks õnnetuseks", nagu Knight seda nimetab, oli juhusliku kaubiku möödumine, mille küljel seisid sümboolsed sõnad IT'S ALWAYS BEEN. Ühtlasi möödub Locke'i BMW'st filmi alguses ehtne politseiauto.
  • Knightil tekkis tahtmine "Locke" teha, kui töötas ühe konventsionaalsema filmi kallal ning testis liikuvas autos digitaalsete kaamerate tundlikkust. Nähes kinoekraanilt tulemust, pidas Knight seda hüpnootiliseks ning imestas, mis saaks, kui luua filmi kujul monoetendus, kus valitsevad samasugune liikumine, eredad mööduvad tulukesed jne.
  • Hardy ei juhtinud BMW'd ise — autot vedas maanteel veok. Paaki ei pandud seetõttu turvalisuse huvides bensiini, aga keegi ei osanud arvata, et BMW hakkab selle pärast hoiatavaid piikse tegema, mis Hardyt koledasti närvi ajas. Knight asendas piiksud "You have a new call waiting" teatega, nii et kui Locke seda kuuldes filmis ärritub, vihastab Hardy tegelikult BMW piiksumise peale. Esialgu ei mõistnud keegi, miks auto üldse piiksub.
  • Kui filmi lõpus jälgib kraanale asetatud kaamera Locke'i BMW'd kaugenemas ja ümbritsevat liiklust, tahtis Knight rõhutada, et igas autos võib parasjagu lahti rulluda samasugune lugu, "tavapärane tragöödia".

4 kommentaari:

  1. Lihtsalt fantastiline film!

    VastaKustuta
  2. Mäletan, et kui mulle "Locke'i" esimest korda soovitati, olin mingil kummalisel põhjusel absoluutselt veendunud, et see pole minu teetass. Pidin oma sõnu sööma. Suurepärane film!

    VastaKustuta
  3. Nõus. See on väga hea film. Ausalt öeldes pean tunnistama, et see ongi vist minu jaoks viimase kümnendi üks meeldejäävamaid teoseid. Sellest filmist minu jaoks järgmine samm on Redford'iga "All Is Lost"(2013). Mõlemad filmid on väga head ning tõusevad minu silmis selgelt esile igapäevaselt keskpärase filmitoodangu taustal.

    VastaKustuta